12 listopada w Seller Central pojawił się nowy przycisk „ Request a review”, który możecie zauważyć obok zamówień gdy wejdziecie w szczegóły zamówienia.
Po naciśnięciu na ten przycisk wyświetla się następujący komunikat:
Request a Review
We don’t require you to request reviews because our systems already do that at no cost to you. However, if you prefer to request a review for this order, please use this feature instead of asking the customer via email or buyer-seller messaging.
When you use this feature, we will send the customer an email requesting product and seller reviews for this order. We automatically translate review requests to the customer’s preferred language.
Are you sure you want to request a review for this order?
Proszą nas aby, jeżeli zdecydujemy się użyć tej opcji, nie wysyłać już do klienta dodatkowych wiadomości. W momencie gdy wybierzemy Yes pojawia się kolejny komunikat:
Request a Review
A review will be requested for this order. (Note: We will suppress this request if a review has already been requested for this order)
Wiadomość można wysłać w przedziale czasowym od 4 do 30 dni od zamówienia. Ta nowa funkcjonalność na początku dostępna była tylko na rynek amerykański a w tej chwili jest już dostępna również na rynku europejskim.
Jest to na pewno duża zmiana dla sprzedających ponieważ powinna ułatwić pozyskiwanie recenzji od klientów.
Do tej pory najpopularniejszymi metodami pozyskiwania recenzji były wkładki do produktów z prośbą o recenzję oraz sekwencja maili wysyłana po zamówieniu, w której prosimy o feedback i o recenzję.
Stosowane obecnie metody są coraz mniej skuteczne szczególnie w momencie gdy wielu klientów uaktywniło opcję nie otrzymywania maili od sprzedawców. Poziom konwersji takich wiadomości wynosi od 1 do 3% co jest naprawdę słabym wynikiem. Dlatego być może nowa metoda którą wprowadza Amazon pozwoli na zwiększenie poziomu konwersji. Klienci widząc oficjalnego maila od Amazona powinni chętniej reagować i wystawiać recenzje. Z tego punktu widzenia jest to dobra zmiana.
Pojawia się jednak również sporo głosów, które obawiają się, że wprowadzenie tej zmiany spowoduje za chwilę blokadę innych metod pozyskiwania recenzji. Amazon cały czas daje sygnały, że chce ograniczyć ilość maili wysyłanych do klientów. Ewidentnie chciałby również wyeliminować wkładki które stały się takie popularne ponieważ odciągają one ruch od Amazona a przekierowują go na inne strony.
Jest jeszcze za wcześnie żeby jednoznacznie powiedzieć w którym kierunku to zmierza. Niewątpliwie warto z tej opcji skorzystać i obserwować konwersję jednocześnie korzystając cały czas z do tej pory stosowanych metod. Na pewno trzeba obserwować rozwój sytuacji i być czujnym aby w którymś momencie nie okazało się, że nasze działania związane z wysyłaniem maili do klientów są niezgodne z regulaminem Amazona.