Od 5 września Amazon wprowadził darmową wymianę towaru dla klientów zwracających zakupione przedmioty. Do tej pory klient mógł ubiegać się jedynie o zwrot pieniędzy. W tej chwili będzie mógł również wybrać przesłanie nowej sztuki bez zwrotu towaru. Ważne jest, że jeżeli klient nie odeśle towaru lub towar, który odeśle będzie uszkodzony to jako sprzedający otrzymamy zwrot pieniędzy za zniszczony towar zgodnie z regulaminem Amazona.
Szczegółowa informacja wygląda następująco:
“Hello from Fulfillment by Amazon,
Getting a replacement for an FBA item just got easier for customers. As of September 5, 2018, a customer returning your item can ask to have a replacement sent to them free of charge—and there will be no cost to you.
For you, this means less time focusing on payments and refunds because the sale of the original item is unaffected. For customers, this means more convenient FBA returns, consistent with Amazon returns as a whole.
How it works
- To get a replacement item, a customer starts a return through the Online Returns Center or Customer Service.
- If a customer requests a replacement, Amazon ships one from your inventory and asks the customer to send the original item to one of our returns centers. If they don’t send it back, or if the original item is returned damaged, Amazon will reimburse you according to the FBA customer returns policy.
Other things to know
- Only FBA items in new condition qualify for replacement.
- Only Amazon can offer a replacement item, and only if the item is in your inventory.
- You won’t be charged fees or receive payment for replacement orders. Your fees and payment on the original order will stay the same.
For more information on your replacement orders, go to your Replacements report.
Thank you for selling on Amazon.
Sincerely,
The Fulfillment by Amazon team”
Komentarze na temat zmiany są różne.
Niektóre osoby uważają że tego typu udogodnienie dla klientów może spowodować, że nieuczciwi klienci będą próbowali „wyłudzać” nowe produkty. Sprzedający chcieliby również mieć możliwość samemu podjęcia decyzji o tym czy wysyłamy nowy produkt czy nie w przypadku zwrotu. Natomiast faktycznie dla tych, którzy starali się zawsze wysyłać nowy produkt w momencie zwrotu po to tylko żeby nie otrzymać negatywnego komentarza takie udogodnienie, kiedy nie trzeba samemu tworzyć ręcznie zamówienia może być wygodne. Widać, że jest to kolejne narzędzie, które udostępnia Amazon klientom po to aby maksymalnie ułatwić zakupy. Zobaczymy za kilka miesięcy jak to konkretne rozwiązanie będzie się sprawdzać.