Od niedawna zmianie uległ sposób w jaki można targetować reklamy Sponsored Product Ads. Oprócz standardowego ustawiania słów kluczowych doszła również opcja ustawiania jako targetu konkretnego produktu. Można wybrać produkt wpisując jego ASIN lub kategorie a także zdefiniować cenę, markę lub ilość gwiazdek które produkt posiada. Dodatkowo można zdefiniować nie tylko słowa kluczowe na które nie ma się wyświetlać nasz produkt ( negative keywords) ale również produkty.
Według Amazona umożliwi to lepsze zarządzanie naszymi reklamami. Możesz dzięki temu lepiej skupić się na wyświetlaniu reklam swojego produktu przy produktach z którymi konkurujesz.Dostępne są nowe raporty dzięki którym możesz przefiltrować wyniki swojej kampanii po ASIN produktów i dzięki temu wybrać te dla których kampania działa.
Przykładowo jeżeli Twój produkt jest podobny do produktu znanej marki to możesz ustawić aby Twój produkt wyświetlał się na całą kategorię lub w momencie gdy wyświetlany będzie produkt tej marki co nie było możliwe w przypadku targetowania na słowa kluczowe.
Wszystkie pozostałe ustawienia czyli stawka za kliknięcie, dzienny budżet pozostają bez zmian w stosunku do targetowania na słowo kluczowe.
Opcja ta jest cały czas w fazie beta i możliwe że jeszcze ulegać będzie zmianie jednak warto już teraz spróbować stworzyć dodatkowe reklamy i zobaczyć jak wpłynie to na wyniki naszej sprzedaży.