Na osiągnięcie sukcesu w biznesie Private Labeling składa się wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest z pewnością proces szukania produktu, który będziemy chcieli sprzedawać.
Pośpiech podczas tego procesu może być główną przyczyną porażki.
Ludzie często nie podejmują dodatkowych kroków w celu sprawdzenia czy ich produkt odniesie sukces, ponieważ często nie wiedzą jak to zrobić albo są zbyt podekscytowani wizją, że sami za chwilę zaczną zarabiać tysiące dolarów. Dajcie sobie zawsze trochę dodatkowego czasu na głębsze zweryfikowanie jakie są szanse na to, że Wasz produkt będzie dobrze się sprzedawać.Oto kilka głównych aspektów na które trzeba zwrócić uwagę zanim zdecydujemy się na wybór produktu:
- Oszacuj prawidłowo zysk. Wiele produktów, które przy pierwszej analizie ceny, BSR i ilości recenzji wydają się dobrym wyborem generują zbyt mały zysk i nie będą pozwalały na prowadzenie działań marketingowych. Trzeba mieć na uwadze, że w większości nisz funkcjonuje już ustabilizowana konkurencja, która zamawia większe ilości i ma dzięki temu lepsze ceny. Żeby z nimi konkurować musimy mieć dobre marże
- Weryfikuj koszty transportu. Nie korzystaj tylko z jednego źródła. Najłatwiej opierać się na kalkulacjach dostarczonych od dostawcy jednak często mogą one być wysokie co może negatywnie wpłynąć na końcową marże.
- Postaraj się obserwować produkt, który chcesz wybrać przez kilka tygodni. Musisz wyeliminować ryzyko trafienia na sezonowy produkt lub też na okres kiedy sprzedający uruchomił promocję co może przekłamywać dane i wskazywać na znakomicie sprzedający się produkt gdzie w rzeczywistości po zakończeniu promocji sprzedaż może drastycznie spaść. Korzystaj z takich narzędzi jak camelcamelcamel w celu sprawdzenia historii produktu.
- Bądź ostrożny co do produktów, których parametry są tak dobre że aż ciężko w to uwierzyć. Mała ilość recenzji, wysoka sprzedaż i wysoko w wynikach wyszukiwania. Często mogą być one pułapką. Trzeba je szczególnie dokładnie zweryfikować. To mogą być produkty opatentowane albo zastrzeżone. Dlatego nigdy nie pomijaj etapu sprawdzenia patentów.
- Pomyśl jak duży będzie musiał być koszt uruchomienia produktu. Ile produktów trzeba będzie oddać w promocji żeby przesunąć się w rankingach i zacząć sprzedaż organiczną. Często aby konkurować z produktami, które bardzo dobrze się sprzedają musisz oddać na początku setki produktów w promocji. Warto skupić się na mniej konkurencyjnych produktach szczególnie gdy zaczynasz ten biznes
Jeżeli wystarczająco dużo czasu poświęcisz na proces szukania produktu to o wiele łatwiejsze będą kolejne kroki i większa jest szansa na odniesienie sukcesu.