Amazon ogłosił jak zmienią się miesięczne opłaty za składowanie towaru w magazynach FBA w okresie od 1 października do 1 stycznia 2018 roku. I tak dla produktów o standardowych rozmiarach cena za składowanie
jednej stopy sześciennej wzrośnie z 0,64$ do 2,35$. Dla produktów o rozmiarach ponad standardowych cena zmieniła się z 0,43$ do 1,15$. Jeżeli chcemy uniknąć tych opłat możemy do końca września zlecić za darmo usunięcie towaru który uznamy za nie rotujący z magazynów FBA. Po tym terminie usuwanie towaru będzie kosztowało jak do tej pory. Dodatkowo dla produktów, które usunęliśmy w trakcie trwania promocji nie będzie można przesłać towaru do momentu gdy ich poziom spadnie poniżej poziomu sprzedaży, który Amazon kalkuluje, przez następne dwa miesiące lub do 1 stycznia 2018 roku. Ta kalkulacja jest robiona na podstawie wyników sprzedaży z ostatnich 90 dni. Zwracają również uwagę na to, że podczas świątecznej wzmożonej sprzedaży oraz okresu promocyjnego czas usunięcia towaru z magazynów może zająć dłużej niż standardowe 10 do 14 dni. Co te zmiany mogą oznaczać dla sprzedających? Widać ewidentnie, że z roku na rok Amazon zaostrza zasady dotyczące sprzedaży w 4tym kwartale roku. Wynika to z tego, że z roku na rok obroty są coraz większe. Powoduje to, że aby dobrze obsłużyć klientów przy tak olbrzymiej ilości towarów Amazon na ten okres musi zwiększyć zatrudnienie jak również maksymalnie wykorzystać przestrzeń magazynową. Widać z tego, że mimo że magazyny FBA to olbrzymie przestrzenie przy takich obrotach i w nich brakuje miejsca. Stąd wprowadzenie zasad dotyczących przyjmowania towaru w tym okresie oraz podniesienie opłat za magazynowanie. Chcą pobudzić sprzedających do działania i do zastanowienia się nad optymalizacją kosztów. Może warto wycofać nie rotujące produkty z magazynu? Chociaż z drugiej strony jeżeli nie w Q4 sprzedać to kiedy ? Każdy sam musi to sobie przekalkulować i odpowiedzieć na to pytanie. Ewidentnie widać że wielkość obrotów w handlu internetowym wzrasta z roku na rok a jeżeli jeszcze nie mieliście okazji sprzedawać w Q4 to naprawdę możecie być zaskoczeni tym co się wówczas zaczyna dziać jeżeli chodzi o traffic i wielkość sprzedaży. Tak więc musimy przyjąć te nowe warunki i uwzględnić je przy swoim planowaniu dostaw po czym ruszać dalej.
Ciekawy artykuł. 🙂
Ciekawy wpis