Gdy po długotrwałych poszukiwaniach znajdziemy już nasz produkt a następnie znajdziemy dostawcę musimy uwzględnić kilka rzeczy, które musi spełniać nasz produkt, żeby zostać przyjęty do magazynów FBA.
- Informację gdzie został wyprodukowany Made in …
Taka informacja jest już potrzebna w momencie przekroczenia granicy przez produkt. Produkty, które nie mają takiej informacji mogą utknąć na cle.
- Certyfikaty
W przypadku gdy nasz produkt jest wykonany z materiałów, które mogą być z jakiś powodów niebezpieczne ( różnego typu środki chemiczne itp.) to musimy odpowiednio oznaczyć nasz produkt pod kątem odpowiednich certyfikatów. Certyfikaty powinien nam dostarczyć producent. Jeżeli nie będziemy ich posiadać to również nasz produkt może zostać cofnięty na granicy
- kod EAN/UPC
Każdy produkt musi posiadać unikalny numer EAN lub UPC w zależności na jakim rynku będziemy chcieli sprzedawać nasz produkt ( kod EAN – na rynek europejski, UPC – USA i Kanada). Do zeszłego roku kod ten można było kupić za niewielkie pieniądze na wielu stronach umożliwiających sprzedaż barkodów. Obecnie Amazon wprowadził ograniczenie i akceptuje kody kupione tylko na stronie GS1 ( www.gs1.org) gdzie pozyskanie kodów jest już nieco droższe. Chodzi o to żeby kod był przypisany do producenta jak jest w przypadku GS1 a nie do sprzedawcy kodu jak jest w przypadku innych stron. Tak naprawdę opinie na ten temat są podzielone i wiem że niektóre osoby dalej używają kodów z innych stron jednak robią to na własną odpowiedzialność. Jeżeli nie planujemy sprzedawać naszego produktu poza Amazonem jest jednak możliwość pominięcia tego kroku i korzystaniu jedynie z kodów FNSKU.
- FNSKU label zasłaniająca kod EAN/UPC
Specjalny kod generowany przez system Amazona. Każdy produkt, który trafia do magazynu FBA musi go posiadać. Można naklejenie kodu na specjalnych naklejkach zlecić Amazonowi ( opłata 0,2$ za sztukę), można to zrobić samemu lub żeby uniknąć kosztu dodatkowej naklejki od razu nadrukować taki kod na opakowaniu. Trzeba pamiętać o tym że umieszczając kod FNSKU na opakowaniu trzeba zrobić to tak żeby zasłonić ewentualne kody EAN/UPC, które mogą się tam znajdować.
- Odpowiedni rozmiar kartonu zbiorczego
Jeżeli nasze produkty dostarczane są w opakowaniach zbiorczych wówczas muszą one spełniać pewne wymagania co do rozmiaru i wagi. Jeżeli chodzi o małe paczki które nie są dostarczane na paletach to maksymalne waga pojedynczej paczki nie może przekroczyć 50 lb a rozmiar nie może być większy niż 25” w żadnym z wymiarów.
Co do dostaw na paletach to:
- całkowita waga dostawy nie może być mniejsza niż 150 lb,
- ciężar pojedynczej palety nie może być większy niż 1500 lb,
- palety muszą być drewniane,
- rozmiar palety 40”x48”,
- kartony nie mogą wystawać powyżej 1” poza rozmiar palety,
- kartony muszą być owinięte stretchem.
Warto pamiętać o tych wszystkich parametrach ponieważ przeoczenie może narazić nas na niepotrzebne koszt i stres związany z brakiem możliwości przyjęcia naszego długo przygotowywanego towaru do magazynu FBA.