Skip to content
Menu
Przychód Pasywny
  • Strona główna
  • O blogu
  • Kurs
  • Kontakt
Przychód Pasywny

Jak sprzedawać na Amazonie w 2018 roku ?

Napisano dnia
Zastanówmy się przez chwilę jak to jest sprzedawać na Amazonie w 2018 roku.

Amazon wprowadza zmiany zarówno w swojej polityce jak i w algorytmie swojej wyszukiwarki co powoduje, że sposoby na to żeby być na pierwszej stronie wyszukiwania dla danego słowa kluczowego przestają działać i trzeba szukać nowych rozwiązań. Jakie wyzwania czekają osoby sprzedające na Amazonie w 2018 roku i jakie metody są skuteczne ?

  • Wykorzystanie kuponów do uzyskania jak najwyższej pozycji w rankingu dla danego słowa kluczowego. Jeszcze nie dawno ta technika działała znakomicie. Jednak algorytm A9 Amazona ulega zmianom. Można zaobserwować nową zależność – im większa zniżka na kuponie tym mniejszy wpływ takiej sprzedaży na zmianę w rankingu. 99% kuponów nie będzie miało wpływu na zmianę w rankingu Twojego produktu a wkrótce całkowicie będzie pomijalna. Do czego więc będą nam potrzebne kupony ? Na pewno jako narzędzie do promowanie się na grupach FB i innych mediach społecznościowych oraz do budowania swojej własnej listy mailowej. Kupony to jedno z narzędzi, które również dostarcza nam sam Amazon także na pewno chcą abyśmy ich używali.
  • Recenzje. Amazon kasuje cały czas setki recenzji zarówno tych zweryfikowanych jak i niezweryfikowanych. Dlaczego to robi ? Ponieważ chce usunąć wszystkie nieuczciwe recenzje i chce by zasady gry były równe dla wszystkich. Główne przyczyny dla których recenzje są usuwane:
    • Jest duża dysproporcja pomiędzy ilością recenzji a ilością feedbacków
    • Jest wystawiona przez znajomego z FB – łatwe do namierzenia
    • Osoba wystawiająca zrobiło to zbyt szybko w stosunku do zakupu. Pomiędzy zakupem a wystawieniem recenzji powinno upłynąć 8-12 dni
    • Konkurencja złożyła „donos” że otrzymujesz zbyt dużo recenzji w zbyt krótkim czasie
Amazon wysłał niedawno do dużej grupy sprzedawców maila z ostrzeżeniem, że naruszają regulamin związany z recenzjami.

Okazało się ostatecznie że mail został wysłany przez pomyłkę i Amazon przeprosił za to. Jednak świadczy to tylko o tym, że skupia się coraz bardziej na recenzjach i sztuczki używane przez niektórych sprzedawców przestaną działać. Co robić w takiej sytuacji ? Zostają cały czas, przyjaciele, tworzenie własnej grupy mailowej lub serwisy blogowe takie jak np. Panda Boom. Jednak czasy kiedy można było zdobywać setki recenzji małym kosztem minęły.

  • Amazon skupia się na trafności opisu produktu. Rekomenduje się użycie Twojego głównego słowa kluczowego w tytule i w pierwszym cechach kluczowych (bullet points). Dodatkowo wypełniając słowa po których klienci będą wyszukiwać Twój produkt staraj się ich nie powtarzać i nie przekraczać limitów dla każdej linii.
  • PPC ( pay per click) – jest coraz więcej sprzedających a do ppc każdy ma dostęp. Oznacza to większe stawki. Tego narzędzia trzeba używać mądrze ( są na to metody) bo w innym wypadku można łatwo stracić.
  • Early reviewer program – raczej nie rekomenduje się korzystania z tego narzędzia
  • Lighting deals – używaj jeżeli chcesz polepszyć swój BSR lub pozbyć się nadmiaru towaru.
  • Brand Registry – SUPER WAŻNE. Zanim będziesz mógł uzyskać musisz mieć trademark. Cały proces może kosztować od 500 – 700$. Zacznij jak najszybciej żeby otrzymać dostęp do dodatkowych narzędzi marketingowych do których nie ma dostępu większość sprzedawców
  • SUPER URL – ten system cały czas działa ale tylko w przypadku zakupów za 100% ceny

Jakie narzędzia są w tej sytuacji w dalszym ciągu najbardziej pomocne ? :

  1. Junglescout – najlepsze narzędzie do wyszukiwania nowych produktów
  2. Helium 10 – wyszukiwanie słów kluczowych
  3. Panda Boom – dla zweryfikowanych recenzji i dodatkowego ruchu
  4. PPC scope – optymalizacja Twoich kampanii PPC
  5. Fethcher – do analizy i zrozumienia ile właściwie zarabiamy

Poza tymi wszystkimi zmianami, które mają miejsce i różnymi narzędziami najważniejsze jest jedno : TY. Podejmuj ryzyko i nie daj się zastraszyć przez zmiany. Dostosuj się do zmian jak najszybciej i stwórz przewagę nad konkurencją. Z takim podejściem i z odpowiednim zaangażowaniem na pewno uda Ci się osiągnąć założone cele.

 

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

  • Firmy oferujące inspekcję przed dostarczeniem towaru do Amazon FBA – zestawienie
  • Sprzedaż w czasach pandemii
  • Co robić gdy zabraknie towaru ?
  • Nowy sposób pozyskiwania recenzji
  • Jakie alternatywy dla Alibaby ?

Chcę wiedzieć więcej

Jeżeli tematyka bloga zainteresowała Cię zostaw maila a otrzymasz dodatkowe informacje. Na początek ebook  66 pomysłów na Przychód Pasywny

Please wait...

Dziękuję za zapisanie się. Proszę sprawdź maila.

EMAIL
Facebook
Facebook
TWITTER
Visit Us
Follow
YOUTUBE
©2022 Przychód Pasywny | Powered by SuperbThemes & WordPress